GYIK    
Reklamáció és szerviz lehetőségek
 
 
Szórakoztató elektronika
 
Háztartási készülékek
 
Reklamáció és szerviz lehetőségek
Meghibásodásnál hova fordulhatok?
A vásárlástól számított 72órán belül az üzlethez kell fordulni és kérni a hibás készülék cseréjét. 72 órán túl garanciális meghibásodás esetén a vásárlónak két lehetősége van. Fordulhat mind az üzlethez, mind a garanciajegyen feltüntetet szervizekhez. Szavatosság esetén (általában a 10 000 Ft alatti, garancia jegy nélküli termékeknél) az első hat hónapban a kereskedőnek kell bizonyítani, hogy a hiba esetlegesen rendeltetés ellenes használatból adódott. Ez a megszokott gyakorlatban azt jelenti, ha nem feltűnő a rendeltetés ellenes használat, akkor automatikusan javíttatják a készüléket. A következő 18 hónapban már nincs kötelezve a kereskedő a bizonyításra és amennyiben nem ismeri el a hibát, úgy a vásárlónak kell bizonyítania a hiba eredetét (tartós fogyasztási cikk esetén a szavatossági jog a teljesítéstől számítva 36 hónappal jogvesztő). A gyakorlatban, ha a kereskedő azt állítja, hogy rendeltetés ellenes használat miatti a meghibásodás, akkor a vásárlónak kell bizonyítania, hogy nem így van, de ez egy hosszú folyamat amit sok esetben nem gazdaságos végig vinni egy néhány ezer forintos terméknél. Eredményesebb lehet egy kérés a forgalmazó vagy kereskedő felé a jó partneri kapcsolat megtartása végett. Ezekben az esetekben feltétlenül szükség van a számla bemutatására, mivel ezzel tudjuk igazolni a teljesítés időpontját.